Undersökning: Jackor ger flest intryck!

jackor med tryck

I sin Ad Impressions Study 2023 frågade amerikanska branschorganisationens ASI (Advertising Specialty Institute) konsumenter i USA om profilprodukter. Undersökningen, vars resultat ni finner här på ASIs hemsida (kräver registrering), baseras på data som samlades in mellan slutet av 2021 och slutet av 2022.

ASI studie 2023: Ytterplagg ger flest intryck

En av de viktigaste insikterna i undersökningen är det faktum att oavsett svarandes kön, ålder och geografiska plats är profilprodukter den populäraste formen av reklam, till och med mer populära än radio-, tidnings- och mobilreklam!

Vidare uppgav 54% av alla i undersökningen att de särskilt föredrar att marknadsföra företag som implementerar lokala budskap på sina reklamprodukter. Dessutom gör hållbara give-aways och merchandisingartiklar ett positivt intryck på 46% av konsumenterna.

Livslängden för utvalda produkter undersöktes också. Till exempel behöll och använde 61% ytterplagg i två år och längre. Ett paraply används av 54% av de tillfrågade och en powerbank av 51% under samma period. Dryckesartiklar användes av 63%, kalendrar av 62% och skrivredskap av 52% av de svarande under ett år eller längre.

Utöver det ger undersökningen en överblick över de intryck som en produkt genererar under hela dess livslängd. 7 856 intryck och därmed förstaplatsen fastställdes för ytterplagg, följt av T-shirts med 5 053 och huvudbonader med 3 380 intryck.

Därför leder profilkläder till överlägset flest intryck av erat varumärke. Vilka reklamartiklar som har de lägsta kostnaderna per visning och vilka presenter som har en särskild inverkan på mottagarens framtida köpbeteende undersöktes också.

Vill ni bygga ett starkare varumärke och generera intryck hos potentiella kunder? Handla era nya profilkläder av oss redan idag!